”Zwijmelen op Zaterdag”

De dagen kabbelen wat voort. De lucht is hier overwegend grijs, wat meer zonneschijn zou ik persoonlijk wel waarderen. Maar goed als je bekijkt wat er zo allemaal gebeurd in de wereld, ons eigen landje hebben we over het algemeen niet zoveel te klagen. Zou alleen misschien wel eens prettig zijn om eens een andere overheid te hebben, geen idee hoe lang ze nodig hebben om alles van de laatste 10 jaar tikkeltje te herstellen, zal zeker geen eenvoudige opgave zijn, maar een frisse wind zeg ik geen nee tegen. Ook mijn eigen leven krijgt een nieuwe impuls, een belangrijke denk ik, na nu ongeveer 6 maanden dierenvrij te zijn geweest, kan ik door omstandigheden binnenkort nieuwe viervoeter tegemoet zien, denk heel belangrijk voor me, uitdaging om mijn oude liefde Gar, mijn Mechelse herder, te doen herrijzen in een ander soort hond. Die was geliefd bij jong en oud, kreeg altijd wel ergens een aai over haar kop, met de woordjes wat ben je toch een lieverd, heeft wat jaartjes gekost, ze liep eigenlijk altijd vrij, en kon dat rustig doen, was een andere hond wat minder aardig dan was het doeiiii, waar het voorheen klets er tegenaan was. Dit maal een prachtige Doberman Pinscher, deze keer een hij, heb wat minder tijd om het te bereiken, want is geen pup meer, blijkbaar trek ik honden aan waar de meeste mensen vaak wat huiverig voor zijn, belangrijkste punt is dat je in principe zelf(meestal) bepaalt, hoe een hond wordt, heb er zin in dat is het belangrijkste, verder belangrijk omdat ik dan vaker naar buiten moet, weer andere hondeneigenaars ga ontmoeten en dat mijn vitamine d weer op peil komt. Was als enige niet goed, te laag bleek uit algemene bloedtest.

Vandaag plaats ik twee nummers, gister hoorde ik dat al mijn waardes mooi waren, enige dan tekort vitamine d, eenvoudig te verkrijgen, dus nu even in pil vorm, om wat verder in het jaar de zon zijn werk te laten doen. Reed naar huis en hoorde volgende nummer in originele uitvoering op radio, dacht pik in het is winter, ander soort uitvoering…

Skar.

7 gedachten over “”Zwijmelen op Zaterdag”

  1. Nou kijk nou…. zon in een potje met een d en zon buiten het potje met 4 hondenvoeten… aangevuld met mooie muziek… alle goeds komt in 3 😉
    Gefeliciteerd!
    Heb je al een naam voor jouw nieuwe metgezel? Je zet wel foto’s neer toch hè? Enne is het een gecoupeerde versie of niet?
    Hoe dan ook, mooie vooruitzichten, dat doet de mens goed.

    Fijn weekend

    Geliked door 1 persoon

    • Dank je wel, ja dat potje met d dacht ik al, merk altijd vrij snel verbetering van mijn stemming, dus wel fijn dat het even meegenomen is bij prikken……
      De hond heeft al een naam, Aaron, gelukkig luistert hij ook naar Ron, dus Ron gaat het worden, wel leuk weer drie letters……
      Hij is puur natuur, met staart en flaporen, wat er voor zorgt dat hij al veel vriendelijke uitziet..
      Fijn weekend.

      Like

      • Kijk anders ook ff (tijdelijk eventueel) naar Floradix ! Vol vitamines en is nog lekker ook.

        Ron??? Jaakkkkkkk jouw honden hebben wel mooiere namen gehad 4 letters ook. (maar goed, dat zijn mijn zaken niet)
        Fijn dat het een puurnatuur woefel is.

        Geliked door 1 persoon

      • Floradix is ook dat spul waar ijzer in zit dacht ik, energie booster…?
        Mijn zwager was altijd voor puur natuur, vorige hond ook heel vervelend verloren, had houten BBQ stokje te pakken…….
        Twee maal geopereerd, maar helaas…..
        Wilde geen pup terug, kwam hij deze op het spoor dicht bij mij, zijn baasje was overleden, dus, ”Ja” ben ook niet weg van de naam, hun Dobermans hadden altijd mooie namen, nu maar hopen voor de hond drie maal scheepsrecht in de goede zin van het woord…

        Like

  2. Mooie Zwijmels heb je geplaatst. Wat fijn dat je weer een viervoeter in huis krijgt😍 Als je ze eenmaal hebt gehad maken ze deel uit van de familie en kun je niet meer zonder. Mijn schoonzus dacht dat zij zonder kon, maar van de week was er ineens een leuke pup die het gezin kwam verblijden.

    Geliked door 1 persoon

  3. Dank je wel, in principe was ik echt van plan om zonder te blijven, door omstandigheden gevraagd om hond over te nemen, dan ben ik zeker iemand die de hond nog een mooi leven wil geven….

    Like

  4. Wat fijn! Ik hoop zo dat je nieuwe hond je heel veel goeds gaat brengen. Sowieso is meer naar buiten altijd fijn!
    En mooie zwijmels. Lekker even rustig zitten luisteren op deze zondagavond.

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie