”Zwijmelen op Zaterdag”

Vind het weer leuk om de Z.o.Z te doen, dit keer zonder special op zoek te gaan naar een bepaald nummer in een ander jasje, praat ik niet over een cover, maar zo af en toe graaf ik wat dieper, houd het nu bij hetgeen ik zoal door de week heen hoor. En dan is de keuze al redelijk lastig. Ook even mijn hoofd gebroken over mijn toekomstige hond, hij(het) heeft de naam Aron, wilde en zou ook wel kunnen veranderen, toch niet gedaan. Hij heeft nu zoveel doorstaan dat een mooi en fijn rustig leventje het beste voor hem en mij is. Vrijdag tegen de middag heb ik hem verwelkomd, nicht en neef kwamen hem brengen, hebben even koffie gedronken en weer gegaan op naar de volgende uitdaging voor hun, ook voor beiden zou een rustperiode erg belangrijk zijn, hoop dat die er snel komt, heb al aantal keren gewandeld, kan niet anders zeggen dan dat hij het super doet, super sociaal richting mens en andere honden, vrij lopen zit er nog even niet in, hoeft ook niet direct. Merk dat ik de laatste 6 maanden ook behoorlijk ingeleverd heb, buiten zwaarder worden waar ik doorlopend mee in gevecht ben, conditioneel ook gewoonweg slecht, maar samen met mijn nieuwe maatje zullen we samen deze horde overwinnen.

Deze keer ga ik ook weer voor twee, waar ik voorheen nog al eens uit de bocht vloog met vrij lange liedjes, houd ik het nu bescheiden, voordeel als je niet stad en land afstruint, om een bepaalde uitvoering te vinden, die bij het uiteindelijk vinden van zeer slechte kwaliteit is, dus geen optie voor mij, want wil graag goed geluid richting mijn oren. Heb niet voor niets mijn favoriete versterker aangeschaft voor mijn luidsprekers, waar ik vorig jaar ook nog eens dezelfde versterker wist te bemachtigen die nog eens 30 watt meer produceerde, zal nooit dat vermogen gebruiken, maar is heel belangrijk omdat je dan als de muziek speelt, de hardheid niet belangrijk is, maar de zuiverheid bij laag volume.

Skar.

7 gedachten over “”Zwijmelen op Zaterdag”

  1. Ja nou hèhè… muziek die bij jou hoort, niks mis mee… maar mooier nog een veel mooiere naam dan die je in je hoofd had!

    En ik maar hopen op een foto van hem op de blog maar heej nog steeds niet …. Kun je ook gelijk je gravatar veranderen 😉

    Nou hup in de benen, die dikke kont van de bank af en met Aron het bos in

    Fijn weekend

    Geliked door 1 persoon

    • Zeker deze muziek past uitstekend bij mij…..
      Alles gaat ff in een stroomversnelling, de hond heeft daar eigenlijk alleen rondom huis gelopen, staat midden in bos, hek erom heen, voordeur open gaan Arcon, zie ik dat als hij hier komt en het brood voor de vogels eet, dan ben ik een softie……
      Denk ik 30 kg aan brokken meegekregen, zijn energie wordt naarmate het hier zijn groter en groter, bij mij wat minder snel….(helaas)….
      Het gaat super, had ik niet verwacht, enne ondanks zijn zwakke maag, doet hij het uitstekend op mijn manier van eten geven….:-)

      Geliked door 1 persoon

  2. Ik vind het twee mooie Zwijmels, van Van Morrison ben ik fan dus ben ik al helemaal lucky😍. Nu je weer een hond hebt is het bankhangen voorbij moet je maar denken, en met je nieuwe maatje gaat dat zeker lukken. Geniet weer van het buiten zijn, en ik wens je een…
    Fijne zondag!!

    Geliked door 1 persoon

    • Bank hangen is inderdaad een stuk minder….
      Merk dat mijn passiviteit geleidelijk overgaat naar activiteit……goed gevoel…
      Van Morrison zal zeker nog vaker langs komen, is een favoriet van mij…..

      Geliked door 1 persoon

  3. Wat fijn dat de hond en jij elkaar nu al veel kunnen geven.!
    Jullie gaan je weg vast vinden samen.

    En met je behoefte aan mooi geluid moet ik een beetje lachen om mijn eigen situatie. Toen ik 2 jaar geleden ‘op mezelf ging wonen’ was het eerste dat ik aanschafte een JBL soundboxje. Ik had ineens niets meer om muziek op af te spelen, behalve mijn telefoon met het blikken geluidje. Een soundboxje was het beste alternatief voor mijn kleine budget. Wie weet ooit. Maar er wachten eerst nog een badkamer en een tuin om op te knappen waar ook een smak geld naartoe zal gaan.

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie