”Zwijmelen op Zaterdag”

Waar Rianne het vorige week al benoemde, sla ik met deze zwijmel weer even een andere richting op. Op zich niets te maken met mijn stemming, die is over het algemeen genomen redelijk goed en soms ietsje minder, al vind ik met dat woordje goed te gebruiken, dat ik eigenlijk onheil over me afroep, hoezo bijgelovig, maar hoort beetje bij aard van het beestje, soms denk ik zeker had ik ”het” maar niet gezegd. Toch geloof ik niet dat het zo is, denk dat je leven in principe al voor je uitgestippeld is, zo heb ik aan de ene kant ook geen flauw idee hoe het restant van mijn leven eruit gaat zien, iets wat me ook wel vorm van rust geeft, accepteren van wat wel of niet op mijn pad komt, goed nu heb ik dan onverwachts weer een hond, mijn Doberman Pinscher Aron, zelf had ik nooit meer een hond genomen, maar aan de andere kant, toch weer gezellig met ons twee, helaas merk ik wel dat mensen al bevooroordeeld zijn Aron aangaande, jammer maar vaak zie je dat bij personen die zelf geen hond hebben, dat normaal gesproken de hond wordt zoals je graag wilt, gelukkig al de nodige ervaring, mijn Mechelse herder was lastiger, maar kan zeggen dat ik voldoende jaartjes heel veel plezier van haar gehad heb, in mijn omgeving was ze ook geliefd. Start dit tweeluik met een Canadese band, actief in de jaren tachtig.

Met mijn tweede nummer ga ik tijdje terug in de tijd, nummer wat ik plaats komt uit het jaar 1977, zelf heb ik hun album zowel op lp als op cd, met bepaalde muziek maken ze mij erg blij als dit op cd uitkomt, soms vergane glorie wat ik dan terug vind op cd, het album of uitgeleend en nooit terug gehad, of ik moest als scholier op een ”iets” te snelle brommer een boete betalen, verkocht ik weer een paar albums aan mijn oudere broer, hier hebben de heren allen nog lang haar, telt eveneens voor bovenstaande heren, een pracht van een dubbel album, met vind ik heerlijke nummers erop, ”oortjes mogen voluit…..hmmmm”, heb gelukkig twee redelijk goede uitvoeringen gevonden van mijn bijdrage dit maal, bij het tweede nummer de gitarist Michael Schenker, die destijds te vergelijken was met Ritchie Blackmore van Deep Purple, beiden wisten de snaren goed te vinden, beiden kort bij de band, vervolgens Blackmore verder met Rainbow met het prachtige nummer Catch the Rainbow, prachtig in live uitvoering, Michael Schenker werd zijn naam + band, heel precies plus Group.

Skar.

7 gedachten over “”Zwijmelen op Zaterdag”

  1. 2 diverse nummers die ik niet zo gauw zal opzetten, maar dat weet je wel denk ik 😉 En ach ja Aron… veel vooroordelen, bij sommige rassen komt dat vaker voor dan bij anderen. Ik liep zopas buiten met dus de (grootste soort) poedel en een stabij… komt er een mevrouw met een teckeltje op me af, helemaal in de stress omdat die 2 van mij los liepen…
    terwijl ik zelf van de week tijdens een fietsronde in de stress schoot omdat ik een rottweiler zag (onaangelijnd ..de enige soort waar ik een grote boog omheen maak) …
    Kortom… leven is leuk met zulke (on)aangename verrassingen die je niet in de agenda kunt zetten, inderdaad uitgestippeld *grijnssss

    Oh een qua leeftijd kun jij nog prima een hond hebben en ik weet zeker dat Aron het goed heeft bij jou.

    Fijn weekend

    Geliked door 1 persoon

    • Weet dat dit absoluut jouw muziek niet is……
      Niets mis mee, er is voldoende uitgebracht wat jou wel interesseert…..
      Aron is nu 6 weken hier, weet alles goed te vinden….
      In de keuken staat een kastje met blad wat vol ligt met allerlei soorten snacks….
      Koelkast waar ook nog het nodige voor meneer inligt….
      Twee keer per dag vers vlees, dus wel voldoende denk ik…
      Heb hem nu zoals ik het wil, ietsje inval nog aan achterkant….
      Het dagje ouder merk ik tijdens wandelen, halverwege is het al sloffen…
      Maar bij het huis met de bal, rent hij zijn longen uit zijn lijf……
      Een punt waar ik dus de rem ben bij hem……
      Het is een zeer vriendelijke hond, voor wie niet die loopt maar om…
      Fijn weekend.

      Geliked door 1 persoon

      • Zo is het.

        Aron -of welke hond dan ook- is goed voor jou, anders kom je het huis niet meer uit, jij voelt je te snel comfortabel als kluizenaar en dat is niet goed. De wereld is groter dan alleen jouw woonkamer, ook al vul je die muziek 😉

        Dank je wel, jij ook

        Geliked door 1 persoon

  2. Het eerste nummer zegt mij niet zoveel, maar de tweede lag wel lekker bij mij in het gehoor. Zo goed zelfs dat ik hem nog een keer beluisterd heb😊 Zo zie je maar maar weer!! Ik zou ook wel een hond willen, maar wij wonen boven, en als zo’n beestje ouder wordt zouden wij hem moeten dragen. Dus blijft het bij een goudvis😉😉
    Fijn Weekend!

    Like

  3. Dank je wel, tweede nummer heeft ook mijn voorkeur, heel verstandig besluit wat hond betreft, verder denken dan een ”hond” groot is, zijn er na de Covid-19 al teveel afgedankt weer….
    Gelukkig woon ikzelf op de grond, anders was het mij ook voorbij gegaan qua hond, hij kan geen trappen lopen….
    Fijn weekend.

    Like

  4. Leuk om weer mee te doen!

    Beide nummers doen mij wel wat. Al heeft het tweede nummer mijn
    voorkeur. Mooi!
    Wij hebben vroeger een hondje gehad. Asta. Maar omdat ik een postnatale depressie had en niemand dat herkende, was het uitlaten mij teveel. En dan drie hoog op een flat. Dat gaat niet. Met tranen afscheid genomen.
    Gelukkig kon zij bij schoonzus terecht.

    Wij hebben nu regelmatig een logeerhond. Van mijn jongste broer. Ik vind het erg leuk. Maar Lief wil geen hond meer. Dus blijft het bij onze logeerhond.

    Liefs Joanne

    Geliked door 1 persoon

  5. Die tweede is helemaal in mijn straatje! Lang en vol gitaren!
    Eindelijk tijd gehad om even te komen luisteren bij je…

    Like

Plaats een reactie