”Zwijmelen op Zaterdag”

Voor mezelf zit ik in de rustige fase wat muziek betreft, misschien soms liedje met wat hardere stukjes, maar over het algemeen houd ik de Z.o.Z voor mijn doen vrij rustig, denk mede om de oren van mede deelnemers niet te over belasten……:-)…..Tenslotte mijn soort muziek bestaat uit van alles, van klassiek tot ruige rock/pop. Het eerste nummer kwam ik tegen op 2 meter sessies, daarna ook gehele cd gekocht. Deze band komt bij onze zuiderburen vandaan, denk dat muzikanten daar het ook best lastig hebben.

Doorbreken in het buitenland valt namelijk niet mee, en toch nodig om te blijven bestaan, de opbrengsten bij sommige bands zijn niet voldoende om van te leven, tijdens een live optreden van Golden Earring in Engeland bracht Barry Hay dit nog maar eens onder de aandacht van het publiek daar met nummer Fighting Windmills, groepen die knokken voor hun bestaan, goed zijn, maar helaas het buitenland niet halen, redden…de volgende zanger heeft daar absoluut geen problemen mee gehad, tegendeel de band van deze bekende artiest, stopte mede met toeren, omdat de fans harder zongen dan de band, een live album zat er voor hun niet in, komt bij de 4 van de groep waren erg verschillend, deze noemde men de stille Beatle, McCartney de perfectionist….

Derde nummer komt voort uit een sterreclame, niet deze uitvoering, er zijn er erg veel als je zoekt, heb deze gekozen, al lijkt die van de meer bekende artiest Luther Vandross, al zegt die naam misschien ook niemand wat, de reclame van het kleine eendje met een Donald Duck, druk lezend terwijl plots zijn moeder hem oppikt want ze gaan naar andere oorden, al kort in de lucht laat hij blaadje vallen, was voor de kleine spruit ietsje te zwaar, en eenmaal op bestemming aangekomen, loopt hij tegen de poot op van zijn grote idool Donald Duck, nou gelukkiger kon hij/zij het niet treffen….

Skar.

4 gedachten over “”Zwijmelen op Zaterdag”

  1. “oren van mededeelnemers niet te over belasten” 😛 Die mededeelnemers lijken me anders prima in staat om zelf de knopjes van hun ‘luisterapparaat’ bij te stellen *grijnssssssssssssssssss

    Mooie muziek weer vandaag en ja die laatste … .duhuhhhhh dat is een nummer dat je wel ‘uitgemolken’ zou kunnen noemen als de kwaliteit niet zo subliem was geweest.
    Dit nummer is ook in meerdere musicals gebruikt, so wie so in mijn nr. 1 Les Miserables maar ook in De Man van La Mancha (Don Quichotte). De melodie is goud, honing op je ziel.

    Fijn weekend

    Geliked door 1 persoon

  2. Ik had inderdaad al gemerkt dat je in rustiger vaarwater was gekomen, met de keuze van je muziek. Ik vind het prima hoor maar nu is het zo, en morgen kan het zomaar anders zijn afhankelijk van je stemming. Dat je als band moet stoppen met toeren omdat de fans de boventoon voeren, is toch wel heel erg. Een Live album dan uitbrengen wordt dan wel heel erg moeilijk… Mooie Zwijmels weer.
    Fijne avond en zondag gewenst!!

    Like

  3. Het klopt ook, heb ooit een live album van hun gehad, ergens in een grijs verleden, rode hoes, zo snel mogelijk weg gedaan, je hoorde alleen maar gillen en schreeuwen, Beatles leuke band, maar 4 tegenover gestelde personen, en maar kort samen geweest…..

    Like

  4. Ooo… die eerste,,, wat mooi. Arid… nooit van gehoord.
    Ze zijn buiten mijn aandachtsveld gebleven tot dusver. Maar ik weet zeker dat ze me nu vaker op zullen vallen.
    Enne… mijn zoon en ik vinden vaak dezelfde mannen mooi.
    Dus ik stuur een linkje van dit liedje naar hem toe: ‘Zangercrush’?
    ‘Hell yeah’! was zijn antwoord 🙂

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie