”Zwijmelen op Zaterdag”

Eerste week zit er weer op, waar ik te horen kreeg dat de hond niet vrij kon lopen, klopt dit op het moment alleen als hij een kat ziet, blijft die zitten prima, maar op een lopen denkt hij dat kan ik ook. Vrijdag rond middaguur gekregen, zaterdag gaf ik hem het vertrouwen en liet hem vrij lopen, vertrouwen geven is kans om het terug te ontvangen, had me niet vergist, na een metertje of tien keek hij achterom, toen wist ik dat het goed zat, heeft al tal van vriendjes gemaakt, en soms bij een bepaald soort hond gewoon niet. Mijn week is voorbij gevlogen, heb nu in een week meer gedaan dan tal van maanden er voor, ondanks alle nare gebeurtenissen en vooruitzichten, drie weken geleden zwager plots overleden, twee weken geleden uitvaart, vorige week vrijdag mijn oudste zus met dementie naar verzorgingstehuis, dus mijn viervoeter kwam ook die dag, jongste zus heeft nu twee keer chemo nu gehad, 17e CT-scan en 21e de uitslag, hopen maar, moeilijke tijden, en een machteloos gevoel over wat 2023 nog gaat brengen, het leven geeft en neemt…..leven laat zich niet sturen…..

Tweede liedje is van een musical Ook van haar staat er een live uitvoering maar alleen met piano, waar de piano de stem beetje erg doet weg vallen, Als ik een dipje heb, luister ik vaak dit liedje, geeft me vaak een opbeurend gevoel, één van de vele liedjes uit deze musical, waar de dame die de mooie zang verzorgt Jessie Mueller heet….

Aangezien ik nu toch in de musical muziek bezig ben, plak ik er een derde aan vast, zijn korte nummers, net bij elkaar opgeteld iets meer dan 10 minuten, derde liedje is uit musical Anastasia, zo af en toe luister ik daar graag na, een drietje dit keer….

  • Skar.

7 gedachten over “”Zwijmelen op Zaterdag”

  1. Soms worden bordjes wel overvol geschept hè… we hebben geen keus, we moeten ze leeg lepelen 😦 Sterkte daarmee, gelukkig is er nu Aron, die helpt je wel!

    Je muziek is divers en mooi, ik kende geen van 3-en echt. Huidige musicalmuziek ken ik so wie so al niet meer want ik ga al ‘eeuwen’ niet meer.

    Knuffel voor Aron,
    Fijn weekend

    Geliked door 1 persoon

  2. Aron helpt zeker, heb blijkbaar patent op de wat moeilijkere honden..
    Binnen aanhankelijk, verschrikkelijk lief, rustig…..
    Buiten soms beetje uitkijken, zit soms in een vorm van beschermmodus, wat gezien zijn verleden natuurlijk niet vreemd is…..
    Fijn weekend.

    Like

  3. Je krijgt nogal wat voor de kiezen, ik herken het en soms denk je dan “Komt er dan geen einde aan deze ellende?” Je voelt je dan zo machteloos… Sterkte met alles wat nog komen gaat, en hopelijk ziet de rest van 2023 er veel rooskleuriger uit

    Ik ken ze geen van drieën maar vind die laatste wel heel erg mooi.
    Voor morgen een Fijne zondag gewenst.

    Like

    • Soms heb je zo een periode in je leven, dat je het gevoel heb dat alles je een beetje door je handen glipt, machteloos zeker, en verder 2023 kan alleen hopen, dan doel ik op jongste zus, klinkt erg hard maar voor oudste zus zou uitstappen denk ik een verlichting zijn, ipv kasplantje in stoel……

      Like

      • Het kasplantje maak ik nu ook mee met een schoonzus. Zo triest om haar te zien zitten, wachtend op het einde wat maar niet wil komen.. Af en toe heeft ze heldere momenten waarop ze zelf zegt, “dit is toch geen leven stop mij maar in een doos.” Echt triest voor haar, en voor mijn broer.

        Like

  4. Vervelende is, dat ze nog steeds in de vechtmodus zit, omdat ze verzorghuis als tijdelijk ziet, zei haar dochter, artsen staan voor een raadsel dat ze het al zo lang vol heeft gehouden, als ze het punt bereikt dat ze begrijpt dat dit het laatste station is, hoe zeg je het, dan zal haar strijd afnemen, en 2023 haar uitstapjaar worden.

    Like

  5. Poeh… pittige tijden. Maar mooi om te lezen hoe de hond je helpt om hierdoorheen te gaan. Bewegen is zo heilzaam.
    Het is een vol bordje momenteel voor je…

    Like

Plaats een reactie