”Zwijmelen op Zaterdag”

Vandaag als ik dit gedeelte schrijf maandag de 13e, meestal door de week heen vul ik het nog verder aan. Had op het moment even zin om al vast begin te maken. Zonnetje schijnt heerlijk, volgens weerrapport blijft het tot donderdag zo. Gisteren even de energie bij mijn viervoeter aan het werk gezet, en zowaar hij startte met hijgen, en wat ik geleerd heb van hem is dat hij onbegrensd is, meneer gooit de rem er dus niet op, in tegenstelling tot mijn vorige viervoeter, die altijd duidelijk aangaf genoeg voor nu even. Dus dat gedeelte zal ik in eigen hand nemen. Zal een hond op leeftijd niet zichzelf stuk laten lopen. Deze week even langs mijn zus geweest in verzorgingstehuis, was zeker de moeite waard, zag zo af en toe de oude zus terug, omdat ze getriggerd werd door een vrouw tegenover haar. Heeft me goed gedaan. Herken nauwelijks mijn eigen geboortedorp nog terug, wat hebben ze alles veranderd, heel mooi, maar zelfs voor mij zoeken….

Dit maal maak ik er een drietje van, zoals ik vorige week al las, er is zo enorm veel. Nu een mixje van nieuw en een echt oudje. Met een oudje bedoel ik meestal de jaren 70/80 Is voor mij een belangrijke tijd op muziekgebied. Dit nummer kwam begin jaren 80 uit. Liedje zal altijd in mijn gedachten blijven, vrolijk en altijd leuk in mijn dj periode.

Nummer drie is wel mijn favoriet, Lp waar dit nummer op staat is in zijn geheel super, op zich klasse natuurlijk als je een album aflevert zonder slecht, minder liedje, beide kanten starten met saxofoon, nummer komt van album Poetic Champions Compose, deze man heeft zoveel moois gemaakt, kan simpel elke week wel iets plaatsen van hem…..

Skar.

5 gedachten over “”Zwijmelen op Zaterdag”

  1. Wat fijn dat het bezoek aan je zus Jou heeft goed gedaan. Ik vind het altijd weer knap hoeveel Jij van muziek af weet. Een goed kennis van mijn heeft dat ook, en hij heeft ook een verleden als Dj. Erg handig als hij er bij is bij de jaarlijkse ‘Osse Kwis’ voor de muziekvragen. Nummer drie vind ik ook het mooiste, maar Hot Chocolate mag er ook zijn. Fijn weekend!!

    Geliked door 1 persoon

    • Als mijn zus blij, opgewekt is met mijn bezoek, is het voor mij geslaagd, zwaaide ook nog leuk terug toen ik weg ging….
      Veel van muziek weten is inderdaad leuk, maar zo intens als ik er vroeger mee bezig was , dat is voorbij, gebruik vaak ezelbruggetjes tegenwoordig om iets te vinden, soms eenvoudig woord in te typen, en zien wat er voorbij komt….
      Fijn weekend.

      Like

  2. Jahhhhhhhhhh …. uiteraard de middelste als ik het mag zeggen 🙂 Errol Brown met zijn zo kenmerkende stem staat in mijn geheugen gegrift met dit nummer. Jammer dat hij zo jong overleed, als ik me goed herinner aan leverkanker ergens een jaar of plm 10 terug ofzo
    De andere 2 nummers zijn ook niet te versmaden overigens maar Hot Chocolate is wel mijn favo van de 3.

    Fijn dat je naar je zus was en dat bezoek je goed deed.

    En Aron heeft tijd nodig maar dat kun jij wel, komt goed, twijfel ik niet aan.

    Fijn weekend

    Geliked door 1 persoon

    • Nummer twee is voor mij ook een favoriet….
      Hoe hij zijn stem gebruikt, zoveel gevoel er in….
      Helaas zijn artiesten ook maar mensen, de ene treedt met zijn 80e nog op, waar een ander het wat minder trof, gelukkig erven we nog wat van zijn muziek……
      Aron heeft tijd nodig inderdaad, zijn nu twee weken verder, maar ik was heel verwend met mijn vorige hondje, deed en luisterde zo enorm goed, kan Aron niets aan doen, wat je niet hebt geleerd kun je ook niet uitvoeren…..
      Fijn weekend.

      Like

Plaats een reactie